Cv

Jag har uppenbarligen svårigheter med att komma igång att skriva, mest för att jag har ett slags latent strukturbehov tror jag. Känner press på att jag måste skriva och förklara utförligt från början, och riva i vad allt bottnar i. Eftersom jag skriver enbart i syftet att skriva av mig FÖR MIG SJÄLV borde en ju ge blanka fan i att ens försöka förklara allt - EFTERSOM JAG REDAN VET. Behöver ju knappast förklara allt eller skriva i kronologisk ordning eftersom JAG upplevt allt. Istället låser det sig. Så innan jag får ordning på det här torphelvetet har det väl gått något år till...
nåväl. Dagens tema blir cv.
Jag har lite av ett drömjobb som det snart kommer bli en vakant tjänst på då en där snart kastar in handduken och går i pension. Då jag sätter upp mål gällande vissa saker och då uppnår dem i större utsträckning är detta något jag vill börja göra gällande det mesta. Visst kan livet sätta sina små käppar i hjulet, men då har jag åtminstone strävat framåt. 
Sen det här med cv då, det är ju ett helt projekt för sig. Förstår inte hur en kan låta så knastrande spraktorr som en lyckas göra, har aldrig nånsin fått till ett cv med en rolig/charmig/personlig twist, which is a bit weird för hur svårt ska det vara?!
Å andra sidan har jag alltid haft jobb så något har jag väl gjort rätt men skit i det. 
Sist jag sökte jobb, dvs till mitt nuvarande, skrev jag att jag tror det är vanligt att folk skriver att de är stresståliga. Skrev att det är då INTE jag, avskyr onödiga stressituationer - vilka oftast bottnar i dålig planering - alltså har jag blivit bra på struktur.
Idag är en sån där dag då jag än en gång tvivlar på att livet har någon egentlig mening. Jo, men seriöst, större delen av livet går ju faktiskt åt till att kliva upp på morgonen, klä sig och käka och dra på jobbet. Jag orkar och hinner oftast inte göra så mycket mer efter jobbet än att ta en tupplur, kanske träna, glo på nån serie. Åren går. Denna eviga rot till ångest ska jag dock inte gå in på nu.
 
Helt ärligt cv? Höhö, ja-aaaa... känner just nu för att ha sovmorgon till tio varje morgon, kontor inrett med Versace-möbler, och det skulle väl bli något i stil med ”visualiserar mig själv liggandes i ett bubbelbad drickandes champagne”. Absolut inte något heltidsjobb.
Förresten, efter min utmattning har jag fått världens sämsta lokalsinne och kan gå vilse flera gånger per dag inomhus. På riktigt.
Men eftersom jag vet att tjänsten kommer komma ut så ska jag denna gång överträffa mig själv och fila ihop något vasst. Trots allt är jag ganska bra också, och ibland för jävla bra till och med... även om inte min nuvarande lön indikerar det. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0