PISSED... och lite ledsen också :´(

GRRRRRR!

Något jag verkligen HATAR över allting, hett och passionerat, är när folk liksom vet EXAKT vad de ska säga för att göra en fly förbannad på en halv sekund.
Daniel(jäveln ;P) har den där förmågan, har precis kallat honom massa fula saker och bråkat om semestern och barnens ledighet osv. MÅSTE lämnas in på dagis, vi var sist som vanligt... Grinat en skvätt över minnet av Eddie i morse, hans stora ÖGON såg så sorgsna ut. Känns likställt med tortyr att lämna honom på dagis och så ska man säga "jag älskar dig, vi ses om en vecka älskling... ha det så bra hos pappa nu" (jaha, nu började tårarna såklart rinna igen...)

Han SA att han inte var ledsen, men det är något i hans blick och hans hållning ibland som liksom får det att värka i mammahjärtat. Hela han ser hängig och ledsen ut. Älskade, älskade unge. Eddie är så känslig... tar alltid åt sig, blir helt hysterisk ledsen om han tror att man är arg på honom (eller liknande) Jag känner verkligen inte igen de där sidorna, har jättesvårt att veta hur jag ska handskas med dem också eftersom jag är så totalt olik honom på det planet. Alltså självklart förklarar jag för honom osv och pratar med honom när han blir sådär, men ibland kan man inte låta bli att bli irriterad också när han är överkänslig och grinar för minsta lilla...

Det gör så jävla ont i själen att jag DÖR ibland... alltså samtidigt, det GÅR verkligen bra det här... tycker det funkat, trots att D och jag absolut mestadels inte kan prata ett skit med varann. När det funkat som "bäst" hittills är när vi verkligen bara haft strikt kontakt, och inte sagt ett ord utöver hur barnen mår.

Angående Daniel. Det är något med hans jäkla lugn som gör mig ännu mer arg. JAAAAAAAAAA och jag vet att han vet och troligtvis tycker det är jättekul att jag blir arg och provocerad jämt. Jag är INTE så svår att få arg, då jag bara är sån, alltid varit. Och kläcker ur mig precis vad som helst.
Samtidigt blir jag så ledsen att man - jag - inte klarar sköta det här snyggt, kan liksom verkligen inte behärska mig. Men han gör mig så JÄKLA ARG att jag har lust att åka dit och kasta två miljoner ruttna ägg på honom... verkligen kasta ägg för ägg och SE dem kraschas mot hans irriterande lugna ansikte. Jag är så jävla frustrerad!!!!
Och sen att man ska behöva tjafsa över grejer som semestern och veckor och bla-da-daaaa... jag HAR för fan ingen möjlighet att ordna barnvakt, men det betyder verkligen inte att jag vill att barnen ska vara hos honom hela jäkla sommaren :( NOWAY! Måste släppa det här nu för... jag måste. And I will. Var bara tvungen att få ur mig lite till.


Mitt upp i allt är jag upp över öronen kär, slits mellan lycka (för det känns HELT obeskrivligt underbart!) och smärta (över barnen)
Hinner inte skriva mer, måste göra mig i ordning, osv.

Hade varit trevligt om ni skrivit något inlägg ni som läser så jag vet lite. Ser ju att det är fler än ni fåtalet som kommenterar som läser. Jag är själv sämst på att kommentera, så inget illa ment med det... har inte heller jättebehov av att allt jag skriver ska kommenteras - men som sagt - hade varit kul att veta vilka som läser.

Tack på förhand. Have a nice evening, I will! Ska bara ta ett bad och rycka upp mig lite med en kopp kaffe och en chokladbit på maten... :)

Kommentarer
Postat av: Linda

Det känns som jag missat massor...fattar typ nada av allt som hänt! Vi måste ta det sweetie...asap!



Och på tal om annat, kommer ni neråt småland i sommar? I så fall, MÅSTE vi ses!!!

Kramar

2009-05-25 @ 18:50:14
Postat av: Petra

att det kunde bli så infekterat mellan dig o D. Hur gick det till?! Förstår att det känns otroligt jobbigt att lsitas mellan så starka känslor. Tänker på dig

2009-05-25 @ 20:06:19
Postat av: Elli

Jag är en trogen blogg-stalker som du vet. ;D

Fast jag lämnar ju hellre kommentarer live när vi pratar, bejbi! :)

Jag finns här när du behöver prata/skrika av dig, det hoppas jag du vet.

Puss o lööv & kasta ruttna ägg på D's lugna ansikte! :D

2009-05-25 @ 22:01:52
Postat av: Anonym

Fy vad kämpigt du verkar ha det nu. Hoppas verkligen att det blir bättre å det snaraste. Men att du och D inte kan prata med varandra är ju inte bra, vad har hänt som gått så snett?

2009-05-25 @ 23:19:33
Postat av: Anonym

Vem är det som har det kämpigast, Tessa eller D.?

Sen kan man fråga sig vem det är som inte kan prata?

Den som är upprörd eller den som riskerar att få övermogna ägg i ansiktet för sitt lugn ;P

Kan även vara så att det finns en till version av historien.

2009-05-26 @ 00:16:44
Postat av: Marie

Hm, mina inlägg tappar alltid signaturen...men det var jag som skrev det kortare av de ovanstående "osignade" inläggen.



Som svar på det senaste inlägget skulle jag bara vilja säga att det är klart att det finns minst två versioner av det som hänt. Och det är otroligt tråkigt att det gått överstyr till ovänskap, inte minst för barnen som känner av den allra minsta oro, bitterhet och sorgsenhet hos föräldrarna. Självklart märker de att mamma och pappa inte mår bra!



Jag tror nog att båda har det lika kämpigt, för det är jävligt jobbigt med separationer. Hoppas verkligen att det reder upp sig för er.



Hela världen är full av människor som vill älska och bli älskade – så varför bråka!



KRAMEN!!!!

2009-05-26 @ 09:18:32
Postat av: Carolina

Jag läser också :)

Men är sjukt dålig på o kommentera.. Ju bättre inlägg desto sämre e jag ;) Känns som att vad jag än skriver så blir det bara plattityder.



Angående kommentar "2009-05-26 @ 00:16:44".

Det är väl ingen tävling i vem som har det sämst?

Jag tror nog att folk fattar att det finns 2 sides of the story.

Men detta är ju T's blogg dvs. T's story, tankar o känslor. Det är ju hela poängen med en blogg.

Inte att det ska vara en objektiv redogörelse för vad som hänt.

---



Uh, I feel with you! Få saker kan göra mig så FÖRBANNAD som när man diskuterar/bråkar med nån som bara står o glor typ, noll respons.



KRAM!

2009-05-26 @ 20:21:13
Postat av: Majja Star

I löve you baby.

2009-05-27 @ 18:14:30
URL: http://www.metrobloggen.se/majjastar
Postat av: tessa

Hello everybody och tack för respons! :)

Tror ni fattar allihop också att jag inte skrivit för att "hänga ut" dig, D. Klart det alltid finns två sidor och som jag skrev så har inte jag själv skött det här snyggt rakt av. Var inte meningen med detta inlägget att lägga över skuld på någon annan, utan mest bara att ventilera mig för att det är jobbigt emellanåt nu. MEN allting leder till något gott och vi har ändå pratat nu igen efter det och känns ändå som att tids nog kommer det bli lugnare :)

Love u guys!

2009-05-29 @ 11:25:02
Postat av: M

Still love ya!

2011-11-26 @ 22:18:27
Postat av: M

Still love ya!

2011-11-26 @ 22:18:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0