L-E-S-S

Yes I am!

Hemma igen, in my sweet castle...

Har varit på sjukhuset (käkkirurgen) för käften - och mest av allt kinden och käken - svullnat ÄNNU mer under natten. Har en obeskrivlig smärta, men mest av allt känns det knepigt! Det är verkligen hårt som sten över just kinden och käken, spänner och värker samtidigt som det känns helt overkligt att denna stenhårda klump till kind tillhör mitt ansikte... jag ska väl inte gå in på hur jag ser ut, men... ok, I´m fucking BUTT-UGLY! :´(

However. Tandläkaren och hans assistent tyckte att jag var onormalt mycket svullen, och att det var i högsta grad oroväckande att svullnaden gått så långt ner över käken och över halsen. Så svullnar jag minsta lilla mer blir det inläggning, vi ska hålla telefonkontakt under dagen. Hoppas verkligen inte att det behövs, utan att penicillinet biter och att jag får vara hemma och kurera mig ifred! Jag har egentligen ingenting emot sjukhus såsett, men det är ju ingenting man föredrar liksom om man har ett val...
Jag ska lägga mig på soffan och läsa Damernas Värld nu strax, läst ut alla andra tidningar. Orkar inte läsa någon bok för orkar inte koncentrera mig såpass mycket tror jag. Sen har jag bett D ladda ner lite movies som man kanske kan uggla på sen om orken finns.

Får ställa in kvällens planer :( Känns sucky, men samtidigt så är det fan ingenting annat än att bli frisk och må bra jag VERKLIGEN vill! Resten ordnar sig alltid... men har man inte hälsan har man inte orken... och då tynar allting annat bort också. :( Inkluderat livslusten.

Känner mig glad ändå för att jag fick penicillin, och 2 sorter! För även om jag precis ätit en kur - och det dödar även bra bakterier så immunförsvaret blir kört i botten - så händer det ju ändå oftast nånting ganska omgående. Orkar verkligen inte ha det såhär. Har mest gråtit mig igenom senaste dagarna, och det mesta känns jättejobbigt för att vara ärlig :(

Jag vill så himla gärna se en mening med det som händer, och efter alla sjukdomar nu så blir jag påmind om att HÄLSA och att få vara frisk är fan grunden till allting. Och att man verkligen ska skatta sig lycklig över dagar då man mår fysiskt ok, man har ben att stappla omkring på, öron att lyssna på bra musik med och armar att kramas med ju, ffs! :)

Om man inte sköter om sig och inte mår bra så fungerar inga andra bitar heller. Naturligtvis kan det ju inträffa diverse skit ändå som man inte rår för, men det man kan göra borde man nog verkligen också göra... nu börjar jag väl låta som Tomas di Leva så tänkte gå och försöka skita istället. (UTAN att lämna äckliga ränder efter mig ;D)

Ha en bra lördag, göörlz! <3

Kommentarer
Postat av: Lottie

Men stackars stackars söto! Fy fan... det tar liksom aldrig slut på oturen för dig. :( Den där jävla Murphy ska vi använda att torka ev. bajsränder med... sen ska han spolas ner! Kram!

2009-03-22 @ 00:36:10
Postat av: Majja Star

Poor baby!!!

Du måste bli bra nu!

Good karma coming your way!

2009-03-22 @ 23:06:50
URL: http://majjastar.blogg.se/
Postat av: tessa

aöta ni! <3

2009-03-27 @ 10:20:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0