pepparkaksmuffins?

Ugglade runt och fastnade mentalt vid PEPPARKAKSMUFFINS! Hur gott lät inte det då?
Blev helt bak-sugen. Är inte så förtjust i pepparkakor i sig (inte baka heller egentligen...) men är däremot en sucker för pepparkaksdeg, och allting i övrigt med pepparkakor... doften, känslan, stämningen.
Men tänkte göra vanliga muffins och sen peta ner en sked pepparkaksdeg eller något i varje form. Naturligtvis FÄRDIG, eftersom jag är lat och det är miljoner kryddor i och då måste man ju HANDLA och vi har inte plats i kryddskåpet och köket blir grisigt av att göra deg och det är jobbigt och jag hatar dessutom mjöl och knåda deg är äckligt. 
Borde ju kunna bli grymt gott, även fast det var inte precis så själva receptet jag hittade löd! ;) Och om någon har lust att komma hit med en nybakt morotskaka med snuskigt mycket vitt klet på - eller varför inte nybakta kärleksmums - så styr vi upp en nice fika! Deal? ;) Varit så sjukt sötsugen på sistone... inte godis, inte choklad, men KAKOR!!!! Och då snackar jag inte finska små torra pinnar utan KLETIGA, stora grejer... mm mm STÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖN!
 
Bara längtar efter att vara ledig, få vakna när jag själv (ok, Adrian... ;D) vill... och mysa! Men resten av veckan blir soft, imorgon ska vi bara jobba till 11, sen bli bjudna på lunch av jobbet och sen organisera på lokalen... ledig torsdag och kortdag fredag. Jag överlever!

Håll lite tummar för D imorgon... läggdags...  att jag aldrig kan komma i säng trots att jag är trött. BAJA!


Kommentarer
Postat av: Lottie

Jag håller tummar o alla tår o kattens med. :) Kram

2008-11-05 @ 00:35:20
Postat av: Petra

Jag håller tummen åt dig o D. Du jag kan baka det åt dig och om du bjuder på fika. =) Pepparkaksmuffins är riktigt gott ska jag säga dig

2008-11-05 @ 09:33:34
Postat av: Anonym

Pepparkaksmuffins låter fasen inte helt fel...vi brukar göra sån sockerkaka. Det är mumma! (borde ju vara typ samma sak).

Jag kan absolut baka...fixar du kaffet?! ;D



Jag håller tummarna stenhårt!!!!!!!

KRAM

2008-11-05 @ 12:51:13
Postat av: Linda

men...varför kom inte mitt namn med?! Det är jag ovanför i alla fall ;D

2008-11-05 @ 16:30:10
Postat av: elli

Jag kommer med GODSAKERNA så sätter du på perkon, ok? ;D

Finska pinnar är icke att förakta förresten, de är fan goda! ;D För att inte tala om min nya passion :

BRAGO COCOS!

FIKA nu på en gång? ;D

2008-11-05 @ 22:32:11
URL: http://lilla-ego.blogs.se
Postat av: tessa

Tack för alla tummar och Tudor-klor! :D Sötnosar!



Jag fixar perkon på en gång so get ya asses over here, gööörlz! <3 Finska pinnar duger väl i krig, men Brago cocos låter mer intressant ;) Eller Petras muffins dårå :D

2008-11-06 @ 22:08:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0