jag = en undulat?! :O

Åkte iväg för att köpa ett svart långt linne nu ikväll, men kom istället hem med ett par skor (oops!) och en gul klänning/lång top. Har alltid varit av åsikten att gult är fult, men på sistone har jag fått nån slags fetish för färgen GUL. Håller jag på att förvandlas till nån jäkla kanariefågel or WHAT is going on? Tror annars det kan vara nån slags vår-feeling på gång, trots att det är snöigt här... men våren ligger ändå i luften och lurar :) Underbart! Brukar bli värsta regnbågs-apan om vårarna och somrarna, vill bara bränna alla svarta kläder på bål nästan, hehe! (och grilla lite över elden, såklart ;D)

Tänkte styra upp min jobb"karriär" idag (HAHAHA) vilket i praktiken skulle inneburit att jag tänkte TELEFONTERRORISERAT loss här och ringt vartenda tänkbart ställe... men istället köpte jag massa fikabröd och så åkte jag och ungarna till Lillan & hennes avkommor och satt där och häckade. Jag är tvärtom alla andra mammor tror jag, man borde bli helt säker på bebisar eftersom man haft såna själv liksom för bara nåt år sen... men inte jag heller :D Känner mig helt "eh, hur ska jag bära Emmy??" och "hjääälp hon börjar vrida sig, hur gör jag?" :D

Varit ledig idag, skönt det! Fast ingen rolig start heller, ungarna har bara bråkat och härjat och Adrian borrade in en nyckel i en vägg så vi blev jätteosams pga det precis innan vi skulle iväg. Blev så arg att jag nästan tappade synen, Adrian är förvisso yngre än Eddie men han är inte ALLS lika lätt när det är den typen av grejer... Det är som att snacka med en vägg när han gjort något fel. Oavsett vilket sätt man tar det på. Blir nästan som att HAN blir arg för att man reagerar över något han gjort istället för att han blir ledsen för att han gjort fel... Eddie är mycket mer känslig och lättare att resonera med, Adrian är mycket mer... ehum, ja, som mig SJÄLV >;)
Behöver vara långledig snart igen och återhämta mig -  känner en djup stress inom mig som stör... konstigt nog kan jag ändå ha ro att ligga och läsa och annat, men känner ändå inombords att jag inte är så lugn...

Fick näsblod här plötsligt... obehagligt! Andra gången idag.

Ikväll ska jag hursomhelst INTE fastna här...! ;) Inte för att jag skrivit något viktigt nu, men nu ska jag kopiera innan jag "sparar och publicerar" det här :P

Kommentarer
Postat av: Linda

Låter precis som Lotus!!! Han blir tokarg, trots att det är han som gjort fel. Han kan inte ta att någon säger till honom.
Då vill han genast ha en ny mamma/pappa, flytta/vi ska flytta etc. GAH!!!
Är det något med 05:orna eller?!?!?! ;)

2008-03-21 @ 10:15:57
URL: http://citronlime.blogg.se
Postat av: tessa

Det måste vara något med 05:orna! :D Fast jag känner mig så maktlös ibland pga det där... gaaaah! ;D

2008-03-21 @ 19:16:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0