Djävulen bär...

Idag... fel, ikväll, nej, HELA DAGEN menar jag, har det bara ÖST ner... störigt, men mysigt! Tur man har tak över skallen! :) Och de gamla godingarna GUMMISTÖVLARNA har åkt fram igen - från altanen, där Daniel lämpligt nog slängt ut diverse prylar för att de ska slippa stå på kontoret nu. Min egen taktik innebär att man aldrig blir klar, eftersom allting måste SORTERAS och organiseras... blir nervös av hans eviga "bunta-ihop-utan-urskiljning-och-vräka-ut-i-nåt-hörn"-attityd.

Så är läget här. När jag kom hem från jobbet och hämtat ungarna från dagis var jag/vi beredd på det värsta. Vet inte riktigt VAD jag föreställt mig, men inte såhär... lite.... ;) Märkligt nog såg det ut ungefär som innan, förutom att det provisoriska golvet på hallen var borttaget...  fick plötsligt en iskall insikt om att det här kanske kommer att ta längre tid än jag var inställd på.
Vad hände med "när ni kommer hem får ni inte gå på golvet för de har gjutit där och lagt värmeslingorna..."

Öööh, jaha. Eftersom det varit hantverkare här hela dagen (trodde jag iaf) borde de ju HUNNIT göra nåt (!?!?)
Men orkar inte ens prata med Daniel nu, för just nu är vi båda för irriterade och stressade att det går ut över varandra och ingen orkar ens anstränga sig utan vi blir osams för minsta lilla hela tiden, han säger ingenting och jag blir sur för att han inte talar om nånting. Fast orkar inte lyssna för han bara ändrar sig och svamlar och påstår att jag inte förstår ;P

Men det blir sjukt snygga golv sen, bl a ett mörkare trägolv i kontoret....

Funderar om man ska orka ta sig ut i ovädret och inhandla läsk! Riktigt kall, nyöppnad, så mycket kolsyra att ögonen tåras...... stööön!
Ju mer jag tänker på det låter det som en rimlig plan. Det händer mindre än vanligt just nu faktiskt, är såååå sugen på att nåt KUL ska hända! :) En bra sak är att jag har prioriterat att ligga och läsa, tydligen läser jag långsamt för har fortfarande inte läst ut min eviga gamla följeslagare "djävulen bär prada", men är näääästan klar ;) Har hållt på med den åtminstone ett halvår... hehe... ni förstår kanske att jag till 99 % väljer tidningar alltså....?

HAHAHA nu har "fråga Olle" börjat... och när jag för en gångs skull kom ihåg det så kanske jag borde glo ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0