Stranger in a strange land

Hade ingen aning om att det skulle vara så tufft att vara tillbaks på jobbet igen, hehe.. känner mig överkörd av en BULT (eller vad heter såna där maskiner som lägger vä... öh... sånt där... skit på nya vägar. ASFALT!!!!!!!)

Fått jobba med Stirr-Göte hela dagen (till min glädje) och det är ju alltid kul.

[Ironi]

Speciellt eftersom hon varit hysteriskt inställsam...  Whatever, det har GÅTT i alla fall. Men ÖSREGNAR och jag blev plaskblöt och stank våt hund. Vill bara grina för att Sweden Rock är över, och för att jag inte riktigt orkar med mitt jobb alls, är liksom tungt och mystiskt trögt allting + varit miljoner saker idag... försenade ambulanser och larmdrama och hundratals samtal till min jobbmobil - fått avbryta saker hela tiden. Utfört någon rörelse fel, för har jätteont i nacken på vänster sida...

Pratat med syrran också innan, vet inte VAD morsan hållt på med men hon var sur och irriterad som fan i söndags... i vanlig ordning sa hon inte ett skit och eftersom vi inte hade gjort något så kan hon väl gott och väl klämma ur sig om det är något fel liksom.
Känner att det är major tjafs in the air och förstår inte att det ALLTID ska vara nåt när vi ses - så sällan som vi ändå ses! Jag är som jag är, hon är som hon är. Men jag förstår inte hur en person som är 53 år kan vara såååå överkänslig och SURA som en treåring för minsta lilla... och försöker man fråga till slut vad som är fel (eftersom det tas ju inte upp av vederbörande) då fräser hon nånting otydligt och smiter iväg. På det konfliktfeg martyr och kan aldrig reda ut nånting.

Känns på ett sätt jättefel av mig att hänga ut henne och att skriva om det för mycket här, men är inget nytt det här och egentligen ingenting som jag inte heller kan prata om...  Jossa åkte hem i alla fall idag, var nog lika skönt att dra iväg... men trist när man känner det är saker i luften som inte reds ut. Som man inte vet VAD ens. Och pappa är en toffel som ALDRIG säger ifrån, och tror inte heller att han peppar henne nånting med att jobba på hennes sämre sidor (osv) Hon tar ju liksom illa upp för precis VAD SOM HELST... och den som lider mest är ju hon själv, eftersom hon aldrig "luftar" nånting utan går och ältar skit och tycker synd om sig själv i evigfuckingheter....

Jag har haft en bra barndom såsett, skyddad och trygg, men har i hela mitt liv kämpat med ilska och problem att hantera den... aldrig fått utlopp för känslor, byggt upp ilska och fått ENORMA utbrott och även mått skit periodvis pga dem... och samma sak med konflikter, haft stora problem helt enkelt. Därför att det är någonting i min familj ALDRIG minsann haft. På ytan. Det är mest ett konstaterande, det jag mest vill säga är att det är viktigt att man jobbar med sina sidor SJÄLV! Åtminstone kan man ju alltid bli bättre. Speciellt på att bli mer rak och faktiskt säga ifrån.

Kan inte ringa dit för de har grävt av ledningar där så ingen telefon eller bredband sen igår. Och precis som för alldeles för många av den generationen är inte mobilen ens ...

Orkar inte skriva så mycket om Sweden Rock egentligen, hehe, man ska alltid skriva DIREKT ;) Fortfarande lite hes efter allt kackel och alla bra konserter and it´s SOOOO worth it! :D
Underbart att träffa på massa vänner och kompisar man träffar på alldeles för sällan (och bra nytt folk för den delen också!) MEST av allt såklart Sara, Offer, Kenth och Linda...
T.o.m glamouren TÄLTANDE innebär har även den biten gått skitbra ;)

Sebastian Bach ställde in, vilket var en besvikelse eftersom han till större delen brukar köra Skid Row-låtar... Annars Judas Priest, At the gates, Satyricon var lika tighta och bra som vanligt :D Ratt och Def Leppard var KUL att se! :) Såg lite mer men inget jag orkar kommentera nu.

Poison var försenade. Kände mig irriterad när man stod där och stampade och trängdes, och att Daniel var med och surade bredvid (han ville INTE med eftersom de knappast är hans favoriter, men vi hittade inga andra folk innan) 
Sså fort de började köra var det som ett rent glädjerus genom kroppen... har sällan varit med om något liknande, var nästan en religiös känsla! Och nu låter jag som värsta fjortisen and so I might be... ;) Men tårarna började rinna på mig, vetefan vad som händer men jag står mitt under en Poison-konsert och bara BÖLAR rakt ut... men det var sån oerhört befrielse och nästan en overklig känsla att äntligen fått se dem! :D

Tror inte Daniel märkte nåt, han har inte kommenterat det iaf ;) Han stod som sagt stel som en VANDRANDE PINNE jämte mig, och jag sa till honom att gå tillbaks istället.. så var själv och RÖJDE resten av konserten :) BRA mellansnack, ljud, allting....... jag är så jävla nöjd och jag undrar fan om det inte är bästa konserten jag sett - NÅNSIN! ;)

Har skrivkramp nu och har tusen mail och skit att svara på så tänkte avrunda lite här nu... ;D Är tacksam för att jag har mina coola söner och underbara vänner! KÄRLEK!!!!

Kommentarer
Postat av: Majja Star

Konfliktfeg martyr låter definitivt som en beskrivning av min mamma...

Bråkade med henne igår. Fattar inte vad hon begär av mig egentligen. Vad hon är ute efter.

Makes me crazy!!!!



LOVE YOU!

2008-06-10 @ 21:43:46
URL: http://majjastar.blogg.se/
Postat av: tessa

Det jobbiga med min mamma är verkligen också att jag inte VILL bråka när man ses så sällan, och när barnen är med... skitjobbigt. Och för dig också, med tanke på allt "din" gjort! :(

LOVE YOU TO! :)

2008-06-10 @ 21:52:59
Postat av: Marie

Trist när d blir så där när man väl hälsar på. Hade en period i mitt liv, runt 20, då vi var riktigt ovänner och inte pratade med varandra över huvud taget på ett halvår, men sedan dess har det varit bra.



en ni verkar haft en bra festivalhelg i alla fall!

2008-06-11 @ 10:10:30
Postat av: tessa

Skönt att det varit bra sen dess!

HELL YEAH! :D

2008-06-11 @ 18:18:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0