EGENTID!

Här sitter jag. Funderar. Njuter av tystnaden och regnet som smattrar utanför, men känner mig ändå inte riktigt glad... har inte kunnat sova så bra inatt heller, ligger och grubblar järnet över allt och inget - inte negativa saker men det blir ändå enerverande när man inte kan sova pga dem. Blir sådär "på krigsstigen" av sömnprobs, så detta måste styras upp!

Jag ska snart lägga mig på soffan och läsa lite i Djävulen bär Prada igen, och förhoppningsvis inte än en gång läsa 16 sidor och sen inse "åhfan, det här jag ju läst tidigare!" och sen ge upp och sen göra om samma mönster... konstigt man inte känner igen sig, är som måndag hela veckan ;)
Ska jobba sen ikväll men är ledig två dar efter det här, skönt!

Måste bara berätta en helt stöööörd grej som hände för nån vecka sen, Adi hade lagt ett äpple i handfatet i badrummet och satt på vattnet... jag stod och lagade mat och Daniel var ju sjuk då och sov på soffan. Gick ut i hallen till slut av någon anledning och SKREK rakt ut av panik för vatten forsade ut från badrummet ut i hallen. Badrummet är ju ingen fara såklart, men hallgolvet blev skadat av det (fusk-klinkers) Golvet har svällt upp och toadörren är svår att stänga pga det. Igår var försäkringsbolagets.... öööh drabbades av plötslig afasi, men skit i det - nån dude från försäkringsbolaget var här och gjorde en inspektion och bedömning. Det visade sig tyvärr att fukten gått ner i källaren och förstört (förutom hallgolvet då) och detta innebär att visst täcker försäkringen, men 3000 i självrisk och sen är det ju själva GRISJOBBET med att torka upp skiten och lägga nytt golv... nu tänkte jag inte skriva mer om saken för jag får ont i magen av tanken på vår stökiga minihall och hur i helvete detta ska gå till i praktiken, men som ni förstår blir det k-a-o-s när vi inte kommer kunna använda hallen. Vi ska lägga riktiga klinkers iaf nu efter detta......... med golvvärme och hela skiten som hämnd, hahaha. Sjukt att det går på några ögonblick och så förändras jättemycket..........

Nu måste jag röra på mig, bara en sak till;
tycker inte att jag är så dålig på att berätta för mina vänner hur mycket de/ni betyder för mig, men lika bra att göra det än en gång.... :) Ni är vackra och underbara hela högen, glöm aldrig det! :)



Den här ska jag beställa;
image18

Kommentarer
Postat av: Lisa

Uuuh fan vad jobbig grej! Vattenskador är skit! Vi fick ju det i köket på bergsgatan, diskmaskinen hade läckt!! !!
störigt minst sagt!

Hoppas allt ordnar sig snarast!

Kram!

2008-01-16 @ 14:07:47
URL: http://mommy666.blogg.se
Postat av: Majja Star

Jobbich with the golv !
But nice med tröjan !

2008-01-16 @ 17:31:40
URL: http://majjastar.blogg.se
Postat av: tessa

De har redan rivit upp hallen... ska ta några foton på eländet sen ;)

Kanske MÅSTE köpa den där för att trösta mig, hahaha... fast känns faktiskt ändå inte så jobbigt, blir nog bra i slutändan :)

2008-01-19 @ 21:01:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0