tales from the crypt (aka life of Tessa)

Sanslöst!
Skulle precis lägga mig och ta en välförtjänt liten nap efter max 4 timmars sömn inatt - då dök 2 dagiskompisar till ungarna upp, så nu springer 4 halvnakna vildar runt här och gastar... >:) Men de har roligt, och är så söta :D (speciellt mina då ;D)
Goodbye, beauty-sleep!

Så nu ser jag ut såhär:



Fast inte lika pigga ögon... hahaha.
Men hår och hy och allt i övrigt är ganska likt!

Näerå, men annars är det faktiskt bra ändå! Fattar inte att jag orkar egentligen, haft VÄRLDENS absolut jobbigaste vårdtagare hela eftermiddagen... var totalt FÄRDIG när jag (ÄNTLIGEN) stapplade ut därifrån....

Och Daniel är då uppe på sjukhuset igen som jag kanske kläckt nånstans. Here we go. Imorgon kommer mina FÖRÄLDRAR och det ska bli riktigt nice! Känner jag dem rätt blir det en tidig "julafton" på lördag med julbord, gran och julklappar... MYS på hög nivå! Tyvärr kommer inte Jossis med, för hon skulle jobba och vad det var.

Jag är precis som vanligt när jag är trött sjukt godissugen, eller ben & jerry´s-sugen... kanske MÅSTE ta en liten tripp till affären sen och inhandla lite stuff så jag inte råkar avlida här.
Alltså jag var uppe INATT och förberedde middag för att hinna med mig idag, haha. Seriöst - jag brukar faktiskt inte göra äcklig mat, men har ALDRIG nånsin misslyckats så fullkomligt som inatt :D Råkade tänka fel och hade i för mkt mjöl så det blev PANNKAKA av hela blåbärs-ugnspannkakan... ;D Var dessutom nästan slut på vetemjölet, tog för lite socker och för lite salt så det smakade allvarligt talat S-K-I-T...

Näe, nu ska jag torka golven och hålla mig igång så jag inte tuppar av i nåt hörn.

Kommentarer
Postat av: Petra

Ha ha, så där ser jag ut och känner mig idag. Råkade unna mig att se på film igår och den var lång, slutade 00. När vaknade lilla damen för säkerhets skull...jo 5...mäh och jag ska jobba till 00 ikväll

2008-12-19 @ 08:12:24
Postat av: Linda

Men va faaaan...har du varit och fotat mig i smyg?!?! ;D

Du är absolut inte ensam om att känna sig sådär. Ge hit lite julstämning och ett gäng hantverkare så vi kan ha ett normalt hem!!!



KRRAAAAAAAM

2008-12-19 @ 20:12:04
Postat av: tessa

HEHEHE :D

P: på ett sätt är det ju jätteskönt att jobba när man är mammaledig, men desto skönare om man får sova dårå ;) Hoppas det gick bra ändå!

L: Jaaaaaaaaaaaaaa hantverkare kom hit till oss NUUUU pliz? :D

2008-12-19 @ 23:10:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0