stövel-issues...

Jäkla fusk-uggs! Hala som bananskal under. Har varit nära att ramla och halka och dö tvåtusen gånger idag, minst! Har nästan panik för att jag hade verkligen köpt 2 par vinterstövlar i år, ett par enbart till att jobba i - och vad händer. Jo, sulorna har lossnat framtill på ena paret, andra (dvs uggsen) är HALA dårå. Bajs! Vet inte riktigt vad jag ska använda på jobbet nu? Undergroundkängor?
Stod och fingrade på ett par skoterkängor. Lånade hos Elin förra helgen, och det var som att glida ner i en varm fluffig dröm........ men 750 spänn kändes lite väääl, trots att de var nedsatta med X antal hundralappar. 750 är ändå 750 liksom. Får se hur jag gör, vill verkligen ha sådana, då lär det ju aldrig nånsin igen kännas jobbigt med vinterkyla :) Och kvalitén ska tydligen också vara super. VILL verkligen kunna gå utomhus obegränsat, men ofta hindrar saker som läckande stövlar eller HALA fanskap projektet. Jaja, kanske kan vara bra att ha något att ÖNSKA sig? :)

Annars är allt bara finemang här, ska strax käka middag och sen dra och jobba... hoppas det går bra här hemma. För D:s skull alltså. Första kvällen på evigheter ju! Känns skönt att vara sminkad också, hahaha... men verkligen gått som en zombie här flera dagar, åkte på något magdrama så känt mig off 2 dar pga det... (mina LEDIGA dar, yes ;D)

Vi har varit iväg och köpt 2 julklappar till, och för D:s del var det väl snarare en terapi-session, med tanke på att han har verkligen haft jättesvårt att vara ute bland folk... men han skötte sig bra ;)

Sen att folk stirrar upp sig till max är verligen ett annat märkligt fenomen! WTF? Antingen köper man julklappar I GOD TID och tar saker i lugn och ro TIDIGARE, eller så ger man fan i att stressa upp alla andra!  Är ju liksom inte dagen före julafton eller något, varför stressar folk? Känner mig inte påverkad själv, men man ser ju hur folk beter sig. Best-syndromet, vilket även avspeglas i trafiken.

Over and out! /T

Kommentarer
Postat av: Lottie

Dålig hållbarhet o hala sulor på vinterdojjor är skit. :( Jag sliter vidare på mina din sko vintage dojjor jag. 6 years and counting... :D

Broddar Tessan? ;) Gamlingarna säger nog inget. ;P

2008-12-12 @ 20:54:20
Postat av: tessa

ja du måste köpt ett superexemplar :D



Man kan ha broddar ja men så mysko att man ska behöva såna när det inte är halt plötsligt? :D

2008-12-12 @ 23:23:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0