målar-Arne i farten


D. har dragit till Finland, så jag och barnen är hemma själva i helgen. Smet in och köpte färg på vägen hem så har målat hallen nu! Två duktiga killar var såklart med och målade... hehe...  Nu är vi nyduschade hela högen efter diverse färgstänk lite här och där ;) Valde en dämpad gråblå nyans, kommer bli skitsnygg till silver/grått och svart som detaljerna i hallen kommer bli! Känner helt klart (trots grym beslutsångest innan...) att jag valde rätt! Yeehoo! Jag är så glad att jag snart slipper det fula elementet i hallen (golvvärmen sätts igång nästa vecka) och slipper ha all skit framme, nu blir det snygga skjutdörrar med förvaring bakom för jackor, skor och allt sånt bajs som ser plottrigt och rörigt ut hur man än gör.

SÅ skönt att vara ledig helg och bara få VARA ikväll! Känner mig inte direkt trött, men har verkligen bara lust att sega ikväll inkl chips, dip, film & sånt som hör till. Ska måla en runda till sen när de somnat och sen borde det räcka - ser redan täckande och jämnt ut.
Imorgon - kräftor, tyvärr inte med alla jag velat skulle vara med... men men ;D Mina vapendragare Leffe och Magnus kommer iaf, och Frisören Sören (hundra år sen vi sågs!) och Jess (??) Ev Nina och kanske även Lottie.
Kräftor är SÅÅ gott! Hoppas jag slipper åka på att göra paj, alltid jag som tycks få göra det av nån anledning... morr ;D

"jag vill titta på Ronja RÖV...[och så jordens asgarv] ......ardotter" sa Eddie precis... höhö, humorn brås på mami ;D
Äh, kommer tillbaks lite senare, blir störd här hela tiden... hehe.

****

Kommentarer
Postat av: smurff

det lät som att hallen kommer att bli ap-snygg! :D kommer du hit o fixar vår hall oxå`??!! :D

2008-08-15 @ 22:23:44
URL: http://sannahsmurff.blogg.se/
Postat av: Nina

Jag vill också ha målarhjälp i hallen, tack! Och i resten av lägenheten också för den delen... Ska bara få tummen ur dajmkrysset först. ;)

2008-08-15 @ 22:49:35
URL: http://tankgirrl.blogs.se
Postat av: tessa

Jag ställer upp, bara jag får öl och käk som muta och får vila mig i 32 år först från det här... ;D bra mör nu :D

2008-08-15 @ 23:28:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0