kluvenhet

Från att ha varit en ok-trots-allt-stök-här morgon, så känns det som att mörka moln glidit över mig ju mer dagen flutit på. Skulle behöva grina en skvätt, men vet inte hur jag ska börja gråta när jag inte är ledsen? Ibland bara går det inte. Andra dagar går det galant.
Har börjat tappa asmycket hår, vilket gör mig illa till mods... för att låta som en ytlig apa dårå, men gör ju inte saken bättre direkt :P
Har försökt städa på ungarnas rum, vilket mest gjorde mig panikslagen över alla mcDonald´s-leksaker, blandat med en miljon legobitar blandat med damm. Usch! Har mest gått och plockat här hela dagen, ändå syns det ingen skillnad. Blir galen! Eller så går jag och köper Ben & Jerrys igen och drar ner persiennerna och glor på en film.

Hur kan man vara så KLUVEN i allt? En del av mig vill bara shoppa så fort jag känner mig såhär, andra delen vill helst skänka allt skrot man samlar på sig till välgörenhet.
Har försökt hålla igen på shoppingen några veckor, vilket känts GRYMT skönt! Ren känsla, på något märkligt sätt... jag har kontroll över det. Men nu känns det som jag håller på att falla tillbaks igen, låter som jag är värsta shoppingmanin, och så illa är det inte, men jag köper mycket jag egentligen inte behöver...
Jag hatar känslan av att inte ha kontroll! Vill helst att allt ska ligga pedantiskt på sina rader, då fungerar jag som bäst mentalt och känner mig grymt avslappnad och harmonisk... skulle gärna ha A-L-L-T sorterat in i minsta detalj! Inte konstigt man blir frustrerad här hemma ibland. Ibland känns allting bara så motigt, även om jag är nöjd med min tillvaro...

Låter väl som världens neggo idag, men det känner jag mig inte ändå direkt som... tror mest jag behöver en kram och någon som vill dricka en kopp te med mig... *ynk* (och kluven samtidigt då i vanlig ordning, eftersom jag är asocial till max idag och inte orkar umgås :D)

Kommentarer
Postat av: elli

Kluvenhet - you got to love that shit!

Här är en till som du vet! :D

Men jag hade gärna kommit o kramat dig o druckit te med dig - eller KAFFE helst ;D -! :)

2008-08-31 @ 22:14:15
URL: http://lilla-ego.blogs.se
Postat av: tessa

I know ;)

Vi kör kaffe istället då, sätter på perkon på en gång söto! :)

2008-08-31 @ 23:34:35
Postat av: elli

Bring on the perk så kommer jag :D

2008-08-31 @ 23:36:50
URL: http://lilla-ego.blogs.se
Postat av: carro

Åh, fan vad man känner igen sig.

Har hållit upp med (iaf minskat ner..) shoppingen i typ 2 månader. Men nu brakar det lös :P Kul som fan samtidigt som jag känner mig som en svulstig i-landsjävel.

Äh vet inte vad jag ville skriva, är aggro pga en VISS bloggjävel ;)

KRAM!!

2008-09-01 @ 00:04:51
Postat av: tessa

Det är SKÖNT! Men känns nästan ännu värre när det brakar loss igen, samtidigt är det ju kul att köpa grejer såklart..

Det är SKITSTÖRIGT med cp-bloggar som stör en med deras existens! ;D Kramkram! :)

2008-09-02 @ 20:02:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0