Min jul!

Vaknade nyss upp här ikväll, yr i skallen - wtf, jag skulle ju bara blunda två minuter?
Jobbat hela dagen och inte kunnat somna igår heller i vettig tid. Hade annars tänkt som sagt vila en minis och sen hitta på något mysigt eftersom ändå Mathias (Daniels brorsa) var här.
Tyvärr hade han redan hunnit åka iväg när jag vaknade; svettig och med hjärtklappning; och eftersom Daniel ligger utslagen i soffan och är "dödssjuk" (mild överdrift) så antar jag att han inte ens haft en tanke på att styra upp någon julklapp... GAAAAAH! Fattar ni hur pinsamt att inte köpt julklappar till folk som köpt till oss? Usch....
Jag har ju varit sjuk över hela julen, och jobbat trots det men har liksom inte haft energi så det räckt till mer än så. Alltså har jag faktiskt lyckats "glömma" att köpa julklappar till Mathias, svärmor och hennes karlslok. FAN.

Daniel och jag är TYVÄRR också för jävla irriterande lika på det här planet. Händer antingen en jävla massa och helst i sträck och DIREKT eller inte ett fucking shit! (sistnämnda hör mest till vanligheterna på sistone... mmhhpf!) Och noll framförhållning. Det är en av mina egenskaper jag inte alls är speciellt nöjd med, så troligtvis därför det retar ihjäl mig att Daniel är nästan ÄNNU värre!

Men men, inte gräva ner sig i det heller... vi får väl kompensera på något sätt :P
Och julen handlar ju inte bara om julklappar, right? (det är nu ni ska peppa mig alltså... ;D)

Känns lite snopet bara att Mathias redan hunnit iväg. Det bra med det hela är att man kan kissa med öppen dörr och smyga runt halvnaken här, om man nu skulle vilja det alltså... ;)

Annars har allt varit mysigt. Trots avsaknad av julkänsla! Less både på julmat och choklad - kom ihåg det när jag gnisslar sen över hur chokladsugen jag är! Trodde aldrig det kunde hända men jo-oo!

Godaste som ätits under hela julen var idag, faktiskt... jag och Lina åkte ner på lunchen och käkade nån slags kall tallrik med orientaliska smårätter av något slag, var himla gott och fräscht... sen nu när jag kom hem blev det svärmors revbensspjäll och VÄRLDENS GODASTE POTATISGRATÄNG!!!!!!!! Alltså jag har blivit helt TORSK på potatis, så sjukt gott! Mest och helst gratäng och hemgjort mos... mm mm GOOD SHIT!

Mellandagsrean tänker jag skita i, var som sagt nere på stan på lunchen en snabbis och kan inte påstå att ens speciellt mycket var nersatt pris på...  vi kom nog innan värsta bakisligan orkade masa sig ner på stan också och det var ju en lättnad.

Näe, orkar inte skriva mer nu - känner mig stressad trots att jag har inte krav och måsten på mig ikväll! Måste seek n´destroy that feeling!

Förresten, den här ritade Eddie, det är jag "när jag är arg och det blåser" Klockrent :)

image11

Annars bara så ni vet... man får celluliter, myrkänslor och allmänt ont i röven av att sitta still flera timmar och hetsbygga lego! Fast annars är det kul :D

image12

Skönt att julen är slut för i år trots allt...  nya tag! :)

Kommentarer
Postat av: Elli

Hehe, vilken fiiin teckning! ;D

2007-12-26 @ 21:55:49
URL: http://lilla-ego.blogs.se
Postat av: Linda

Hehe...det låter som vi! Här är det väldigt mycket snack och lite verkstad. Och trots att jag är minst lika god själv på det planet så blir jag sååå irri på Björn när det inte sker DIREKT!!!

2007-12-27 @ 22:14:18
Postat av: tessa

Skönt att höra att någon annan också känner igen det där, för jag kan verkligen få PANIK över oss hela högen, vi har liksom NOLL framförhållning... på ett sätt skiter jag i vad folk tycker, samtidigt vill jag inte framstå som ett jävla rikspucko med pissig karaktär :D

2007-12-28 @ 23:15:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0