dags för some serious shape-up.

Just när det är som stökigast hemma med smutskläder och rena kläder slängda överallt om vartannat, oändliga mängder skräp och skit all over the place...  och man själv står fulare än någonsin och ser dum ut i smutsiga mysbyxor, med 30 finnar i pannan, flotthår... osv...
DÅ ringer det på dörren. Tänkte inte öppna, men gjorde ändå och det kom in 2 ServaNet killar! Till råga på allt var de tvungna att gå ner i KÄLLAREN. Gaaah... vi har liksom ÖST ner all möjlig skit nerför källartrappen, smutstvätt som man bara slängt ner för att man inte orkat gå ner med det osv... jag är absolut inte en person som skäms över allt, snarare tvärtom.

Gjorde nu i alla fall.
 
Direkt efter de gått sminkade jag mig och klädde på mig  :D Röjde här sket jag iofs i utan sparade till Daniel, efter jag ringt honom på jobbet och sagt att jag måste flytta om inte han plockar undan efter sig hädanefter ;)
I övrigt måste det verkligen ske ett städmirakel här, för jag vill knappt att folk ska komma hit längre för det är PINSAMT! Och ingen av oss tycks orka hålla efter heller. Jag FÖRSÖKER verkligen - ibland - men är inte så lätt när det inte bara är efter sig själv man ska hålla ordning.

Har inte en enda grej planerat för min lediga dag imorgon, känns underbart! Jo, sova ut och vägra stressa en sekund och vara en snäll mamma... ;) Ska även åka och göra cellprov på sjukhuset kom jag precis på (bläh!) och barnen ska med, hur det nu ska gå till... men det ordnar sig! Annars fucking NADA.

Annars så känns allt faktiskt BÄTTRE igen, senaste dagarna... av någon outgrundlig anledning som jag inte tänker analysera - jag är enbart TACKSAM så länge jag inte är på botten, OAVSETT vad det beror på! Hehe...

Annars....
- Alla jeans har krympt. Mysko shit is going on!
- Julstämning...? Vart är den då? Hello, come here!
- Less på snö.
- Barn som också är less på snö. Man får muta dem för att de ska gå utomhus.
- Undrar när man ska lyckas synka planer med någon, bara en fika tycks vara halvt omöjlig att få till.
- 2 cm utväxt. HJÄÄÄLP!
- om jag hade kunnat hade jag ringt och sjukat mig på jobbet med orden "hej hej, Tessa här, jag blir hemma idag pga trista naglar och en jäääävligt dålig hårdag... hårvecka! HÅRMÅNAD!"

ADIOS! :)

Kommentarer
Postat av: Lottie

Men girl....
Du kan alltid ringa mig... jag jobbar ju cp så jag är ju typ alltid ledig. :D

2007-12-19 @ 22:06:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0